GPS doet het helemaal verkeerd?

Mijn vriendin is sinds gisteren helemaal random plekken gaan bezoeken. Ik merk vaak niet eens waar ik ben. Vervolgens springt het naar een andere plek en blijft ze gewoon lopen of staat ze zomaar stil. Van de pokestops afgeleid, begrijp ik dat de plekken waar ze naartoe gaat allemaal binnen 5 km liggen. Ik heb een geschiedenis dat mijn GPS soms niet goed werkt vanuit mijn huis, maar meestal blijft ze slechts twee seconden op dezelfde plek en gaat dan weer normaal verder. Maar sinds gisteren is het echt gek. Wat is er aan de hand? Mijn telefooninstellingen zijn niet veranderd. Ik heb geen GPS-software of VPN. Het enige waar ik aan denk is dat Vodafone mobiel netwerk hier gisteren een beetje raar werkte, maar dat was na een paar uur weer normaal. Ik maak me een beetje zorgen dat ze dit als valsspelen kunnen zien en mijn account kunnen bannen omdat het constant van plek wisselt. Hoe kan ik dit corrigeren? Herstarten van de telefoon werkte niet.

####Hallo, /u/kuntirella! Bedankt voor je inzending bij /r/pokemongo, je bericht is geplaatst!

Hier zijn een paar dingen om in gedachten te houden:

• Regel 3 - Geen valsspelen, valsspelen suggereren, namen van valspeltools en meer. Bekijk deze regel hier.
  • Wees altijd beleefd. Dit is een plek voor een gezonde discussie met trainers van over de hele wereld. Als je vindt dat iemand zich misdraagt, gebruik dan de rapportageknop of stuur ons een modmail en ga verder!
  • Bekijk onze volledige regels hier.
  • Weet je niet welke flair je moet gebruiken? Bekijk onze richtlijnen voor flair hier.
  • Wil je vrienden maken? Kijk eens op r/pokemongofriends. Wil je over het spel praten, deelnemen aan raids, catches delen, nieuwe vrienden maken en meer? Bekijk de discord-server hier.

Als een bericht of reactie de regels overtreedt, gebruik dan de rapportageknop of stuur een modmail hier. We doen ons best om gebruikers te helpen, maar hulp van de community is ook nodig om een gezonde omgeving voor iedereen te behouden.

Dank je!

Ik ben een bot en deze actie werd automatisch uitgevoerd. Neem contact op met de moderators van deze subreddit als je vragen of zorgen hebt.

Dat heet GPS drift, en kan door verschillende redenen ontstaan, meestal door slechte ontvangst, veranderingen in de zendmast rondom jouw gebied, instabiele service, of zelfs de beschadiging van de ontvanger in de telefoon.

Het gebeurt niet in het spel zelf, dus er is iets anders dat het veroorzaakt.

Normaal is drift ongevaarlijk en kan zelfs nuttig zijn om extra kilometers voor eieren te krijgen. Tenzij de sprongen meerdere kilometers tegelijk overspannen, dan veroorzaken ze geen ban of iets dergelijks.

De meest voorkomende oplossing is gewoon even een beter signaal zoeken zodat de GPS zichzelf kan corrigeren. Het plaatsen van de telefoon bij een raam of op een plek met weinig obstructies zou genoeg moeten zijn.

Als het een probleem is met de mobiele provider, zou het binnen enkele dagen volledig opgelost moeten zijn.

Reset je netwerkinstellingen op je telefoon.

Ik denk dat dit allemaal komt doordat mijn provider gisteren problemen had. Misschien hebben ze iets in de buurt veranderd waardoor dit gebeurde. Het lijkt nu wel beter, ik spring niet meer 2-3 km weg. Ik heb net gecontroleerd en het lijkt alsof ik gisteren 4 km heb gefietst zonder echt ergens heen te gaan. Eerlijk gezegd heb ik er soms toch wel van genoten, met een beetje schuldgevoel nadat ik veel pokestops heb gedraaid die ik nog nooit had bezocht en veel Pokémon heb gevangen. :smiley: Het was een vreemde ervaring.