Ik heb Google One (2 TB) sinds 2019 en betaal $99 per jaar. Iedereen denkt dat het goedkoper moet worden, meer opslag of meer functies?! Het kost ze waarschijnlijk bijna niets in vergelijking met wat ze eraan verdienen.
Je kunt voor dat bedrag per jaar 10TB back-upopslag en 10TB cloudstation krijgen bij idrive. Ze doen zelfs het eerste jaar voor iets van $4,88. Ik weet niet waarom nog iemand Google gebruikt. Ik had vroeger 5TB, maar dat was omdat het bij mijn e-mail zat. Maar die is nu op en ik ga niet terug.
Ik wilde cloudopslag, dus heb ik cloudopslag gekocht. Ik zocht niet naar cloud + random extra voordelen.
Het enige probleem dat ik heb, is de sprong van 200GB naar 2TB. Er zou volgens mij een tussenlaag moeten zijn. Ik heb meer dan 200 nodig, maar bereik nooit 2TB.
Als je niet tevreden bent met Google’s aanbod, stap dan over op een andere cloud die beter bij je waardepropositie past?
De voordelen zijn veranderd. Absoluut.
Je hebt niet langer de diepe webmonitoring als onderdeel van je abonnement.
Ik gebruik Dropbox. Ze zijn ongeveer even duur en hebben betere specificaties. Je kunt ook automatische back-up van je foto’s vanaf je telefoon doen. Als je Google hebt en het gebruikt om foto’s te back-uppen, heb je ooit geprobeerd al je foto’s ineens te downloaden? Het is een verschrikkelijke klus. Ga gewoon eens op Google Drive kijken en kijk of je al je foto’s in een directory-achtige lijst kunt zien, zoals je op je computer zou verwachten. Je moet naar Google Foto’s gaan om ze allemaal te zien! Probeer ze allemaal te downloaden. Wil je elke foto downloaden, dan moet je naar een website genaamd Google Takeout. Daar begint het echt leuk te worden. Als je jaren aan foto’s hebt, is het een karwei.
Ik kreeg gratis 2TB voor een jaar… gekocht Pixel 9 Pro… kreeg de gratis upgrade en heb daarna de 9 geretourneerd.