Ik probeer GlobalProtect te gebruiken op mijn MacBook Pro M2, macOS Sonoma 14.5 (23F79).
Downloaden en installeren verlopen vlekkeloos, en zoals verwacht krijg ik een paar pop-ups om bepaalde dingen toe te staan tijdens de installatie. Echter, ik kan de GUI niet weergeven zodra deze volledig geïnstalleerd is, hoewel ik in Activity Monitor zie dat het programma draait.
Online heb ik gelezen dat de enige manier om toegang te krijgen tot de GUI via het menu-balkicoon is, maar om onduidelijke redenen lijkt er geen icoon geïnstalleerd te worden. Ik las dat het soms achter de notch verstopt zou zitten, maar dat is niet het geval. Ik heb zelfs ICE geïnstalleerd (geweldige tool, beschikbaar op GitHub - jordanbaird/Ice: Powerful menu bar manager for macOS) om onrelevante menu-balkicoontjes te verbergen, maar ongeacht wat ik doe, verschijnt het icoon niet.
Ik heb verschillende keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, opnieuw opgestart, enzovoort, maar niets lijkt te helpen.
Ik kan de versie van Global Protect niet zien tijdens de installatie, maar File Info op de GlobalProtect app geeft 6.2.0-89 aan.
Heeft iemand advies?
Aanvullend: macOS versie toegevoegd.