Gedachten over Twingate?

Ik weet dat het niet helemaal zelf gehost is, maar dat is Tailscale ook niet.

Ik begin te zien dat grote YouTubers Twingate promoten als vervanger voor VPN en wilde de mening van de gemeenschap horen.

Met Tailscale is er de optie om Headscale te gebruiken om het zelf te hosten, is dat hetzelfde met Twingate?

Je installeert de Twingate-agent ergens op je netwerk en definieert vervolgens URL’s in het beheerderspaneel.

Nu, wanneer een cliëntapparaat probeert verbinding te maken met die URL, wordt het verzoek via de Twingate-agent naar je netwerk geleid. Dus jellyfin.jouwdomein.com bereikt Jellyfin ongeacht waar je bent en zonder openbaar te zijn.

Hallo! Ik ben moderator op r/twingate (en medewerker). Als je ons wilt proberen, vraag gerust al je vragen aan ons! We richten ons op het helpen van gebruikers die aan de slag willen met Twingate (of het nu hobbyisten of zakelijke accounts zijn).

Wat je niet zelf kunt hosten met Twingate zijn de Relays, die primair zijn ontworpen om P2P-tunnels tussen Clients (gebruikt op apparaten) en Connectors (geïnstalleerd achter een firewall op een privé-netwerk) te faciliteren.

Als je dieper wilt ingaan op hoe communicatie in Twingate beveiligd wordt, hebben we hier een gedetailleerde gids voor geschreven: https://www.twingate.com/docs/how-encryption-works-in-twingate