Ik krijg QF over een week geïnstalleerd en ik heb een vraag.
Mijn huidige setup is een Xfinity-modem (brugmodus) verbonden met een kleine niet-draadloze router (Brume 2) die VPN en NAS beheert, welke verbonden is met Nest Wi-Fi (brugmodus).
Zal ik een vergelijkbare setup kunnen hebben met “360 Wi-Fi” in plaats van mijn Nest?
Update:
Ik heb vandaag eindelijk GF geïnstalleerd - Hoera!
Nadat de installateur de setup van de SmartNID en het 360 WiFi-toegangspunt had voltooid, besloot ik de ISP-modus van de SmartNID op transparante brug te zetten en mijn eigen router (Brume 2) en toegangspunt (Nest Wi-Fi) aan te sluiten. Vervolgens heb ik de 360 WiFi aangesloten op de LAN-poort van mijn toegangspunt. Tot mijn verbazing kan ik de pod nog steeds beheren via de Quantum-app.
Dat zou moeten lukken… Maar ik heb Google WiFi en Nest WiFi gehad en naar mijn mening is het beter dan 360 WiFi, vooral met de recente wijziging van de 360 WiFi-app naar QF-app.
Eerlijk gezegd, als ik het nu zou laten installeren, zou ik de SmartNID laten plaatsen en de 360 WiFi in de dozen laten en mijn eigen draadloze router/mesh-systeem gebruiken totdat QF hun slechte trage app repareert, die niet zoveel controle geeft als de app die het verving.
De 360 pods waren prima voor de eerste 6 maanden dat ik QF had, maar sinds ze de app hebben veranderd, verbinden mijn apparaten minder goed en heb ik andere WiFi- issues. Dus ik ga terug naar mijn oude draadloze router. Ik moet nog kijken naar die Brume2 die jij hebt. Ik heb een goede VPN-instelling nodig.
Ben gewoon benieuwd waarom je de Nest Wi-Fi zou nodig hebben als je dan 360 Wi-Fi aansluit. Creëert dit gewoon 2 draadloze netwerken?
Dat is vreemd, want in brugmodus zouden slechts een van de ethernetpoorten actief moeten zijn. Zeg je dat je router en de wifi-pod allebei hetzelfde IP-adres tonen?
Update:
Ik heb vandaag eindelijk GF geïnstalleerd - Hoera!
Nadat de installateur de setup van de SmartNID en het 360 WiFi-toegangspunt had voltooid, besloot ik de ISP-modus van de SmartNID op transparante brug te zetten en mijn eigen router (Brume 2) en toegangspunt (Nest Wi-Fi) aan te sluiten. Vervolgens heb ik de 360 WiFi aangesloten op de LAN-poort van mijn toegangspunt. Tot mijn verbazing kan ik de pod nog steeds beheren via de Quantum-app.
Dank voor je reactie. Is het makkelijk om te schakelen naar brugmodus om mijn eigen router te gebruiken (om dubbele NAT te voorkomen)? Ik wilde weten hoe WiFi 7 werkt. Misschien laat ik het eerst met de pods instellen en verander ik het later.
Dit is de Brume 2:
GL.iNet MT2500A (Brume 2) Mini VPN Security Gateway voor Thuiswerk en Extern Werken - VPN-server & client voor thuis en kantoor, VPN cascading, internetbeveiliging, 2.5G WAN, GEEN Wi-Fi (Aluminiumlegering behuizing) Amazon.com: GL.iNet MT2500A (Brume 2) Mini VPN Security Gateway for Home Office and Remote Work-VPN Server&Client for Home and Office, VPN Cascading, Internet Security, 2.5G WAN, *NO Wi-Fi* (Aluminium Alloy Case) : Electronics
Het werkt hier prima en ik gebruik PIA VPN WireGuard en het voelt vrij snel aan.
Correct. Afhankelijk van waar ik ben in mijn huis en welke apparaat ik gebruik, kan ik betere prestaties krijgen op de ene of de andere. Met alle problemen die sommige mensen hadden met hun GF-apparatuur leek het een goede aanpak. Tot nu toe werkt het uitstekend.
Dank je, maar mijn vraag was of het mogelijk is om het op mijn router aan te sluiten. Mijn (niet-draadloze) router verzorgt mijn NAS en VPN.
Ik heb de pod op mijn Google Nest LAN-poort aangesloten - niet op de SmartNID. Zelfde gateway, ander IP-adres.
Ik heb vandaag eindelijk GF geïnstalleerd en tot mijn verbazing kan ik de W1700K nog steeds beheren via de Quantum-app, zelfs met mijn eigen router.