Voor iedereen die de FWG VPN Client wil gebruiken met Ipvanish, hier is een werkmethode omdat door updates van FWG Box, FW App en de volgende link de workaround niet meer werkt.
De bijgewerkte gids in de bovenstaande link is onjuist @firewalla en werkt niet, ik rapporteer dit aan jullie en leg het uit aan andere gebruikers de juiste workaround en ook sommige bugs/problemen die ik heb gevonden.
Bugs/Problemen Hieronder (FWG-modus is irrelevant voor het volgende omdat de bugs/problemen met de app zelf zijn, ongeacht in welke modus je FWG gebruikt)
Elke configuratie / platform hieronder gebruikt de nieuwste stabiele release app en de nieuwste stabiele release box versie.
Samsung (Android 11)
Had dit probleem eerder in oudere app versie met Android 11.
Wanneer je VPN Client - 3rd Party VPN - Import Config File selecteert, en je selecteert het .crt-bestand of .ovpn-bestand, keert de app gewoon terug naar het hoofdscherm van de FW App en staat het niet toe om client vpn toe te voegen/importeren, hoe je het ook probeert, het blijft in dezelfde lus terug naar het hoofdscherm van de FW App.
iPhone (IOS 15.1)
Wanneer je VPN Client - 3rd Party VPN - Import Config File selecteert, en je selecteert het .crt-bestand of .ovpn-bestand of voegt handmatig de configuratie toe, welk pad je ook volgt om de configuratie toe te voegen, na het opslaan van het VPN-profiel wordt de bewerkte configuratie gereset naar de originele .crt-bestandsconfiguratie, alles wat je bewerkt of toevoegt wordt verwijderd en gereset naar alleen de .crt-configuratie, welk pad je ook probeert, je kunt niet opslaan wat je hebt gedaan. (zelfs met mijn werkbare workaround)
Lenovo Tab (Android 10)
Mijn enige succes bij het importeren van een client vpn is met Android 10, maar niet via de methode uitgelegd in de FW gids in de bovenstaande link.
Dit is hoe ik het deed….
Zoals hierboven uitgelegd, werkt het niet om de ca.crt regel te vervangen door de inhoud van het .crt-bestand, ik moest de inhoud van het .crt-bestand op de volgende manier bewerken.
Kopieer de inhoud van het .crt-configuratiebestand, vervang vervolgens de ca-ca.crt regel door de inhoud van het .crt-bestand, maar je moet het volgende opnemen:
-----BEGIN CERTIFICATE----- INHOUD HIER -----END CERTIFICATE-----Zonder spaties tussen de regels, ik heb verschillende configuraties intensief getest en dit is de enige die werkte. ![]()