Welke leverancier gebruikt iedereen?
OPNSense bij mij thuis. Voor vrienden en familie die om de een of andere reden iets meer nodig hebben dan de basis, zal ik OPNSense of OpenWRT inzetten, afhankelijk van de hardware die beschikbaar is.
Mikrotik, ze draaien ook volledige routeringsprotocollen. Mijn Kubernetes + lokale BGP draait al.
Ik kreeg onlangs een gratis SonicWall van werk. Ik heb geen ervaring met SonicWall. Misschien gebruik ik het thuis.
Aha, schokkend veel van mijn klanten gebruiken SonicWall.
OPNsense. Al drie verschillende hardware opstellingen en meerdere jaren. DMZ naar productieservers, bescherming van homelabs, toegang voor familie, en meer, allemaal in één pakket dat vrij gemakkelijk te installeren, in te stellen en te beheren is, met gebruikte hardware en mijn tijd als enige kosten. Ik heb met verschillende andere opties geëxperimenteerd, waaronder SonicWall, Sophos, Ubiquiti, enzovoort - niets werkt zo goed, met flexibiliteit en kostenvoordelen, het lijkt een no-brainer. Oddly genoeg, heb ik één installatie draaien op een oudere Fortigate (Supermicro) X10 moederbord.
Sophos XG. De gratis licentie voor thuis is moeilijk te overtreffen.
Ik vind pfsense fijn
Juniper SRX + WireGuard-server