Hallo,
Dit is mijn eerste bericht op Reddit en ik zal mijn best doen om mijn probleem uit te leggen. Ik weet niet veel over netwerken, maar hier is het.
Ik gebruik OpenVPN GUI op Windows 11 en ik gebruik configuraties direct van “tcpvpn.com”. Ik gebruik OpenVPN Connect op mijn telefoon. Ik ondervind problemen met internetssnelheden via OpenVPN op mijn apparaten.
Hier zijn de scenario’s zonder en met OpenVPN:
- Zonder OpenVPN: internet snelheid op de laptop ongeveer 250 Mbps, terwijl de snelheid op mijn mobiele telefoon bijna 400 Mbps is. Dit is het eerste probleem, aangezien ik onder een router zit met beide apparaten op 5GHz.
- Met OpenVPN: snelheid op de laptop 7 Mbps, terwijl de snelheid op de telefoon 90 Mbps is.
Ik gebruik hetzelfde TCP 443-configuratie op beide apparaten om de snelheden te testen op “fast.com”
Aangezien ik vooraf gebouwde configuraties gebruik, zit er niet veel in. Als ze nodig zijn, zal ik ze ook plaatsen.
Opmerking: De configuratie gebruikt SHA256-encryptie en wanneer ik deze verander naar SHA128, neemt de snelheid toe via OpenVPN.
Ik zou heel erg waarderen als iemand hier snel op reageert, omdat ik al 2 weken vastloop bij het troubleshooten. Dank je wel.