ExpressVPN gebruiker, wilde verlengen. Kun je Nord voorstellen?

Ik stond op het punt om Express VPN te verlengen - ze bieden 2 jaar + 4 maanden aan voor €5 per maand, wat nog steeds meer is dan Nord.

Vraag me af of iemand me hiermee kan helpen en uitleggen waarom je Nord leuk vindt en of je Express hebt geprobeerd?

1. Ik merkte dat ExpressVPN je IP vrij vaak lijkt te veranderen - minuten / uren? Tenminste, een jaar geleden. Ik gebruikte het om geofencing te omzeilen voor een filmfestival aan de westkust. Ik zit aan de oostkust. Ik heb een film gekocht/verhuurd en kon hem kijken. Later ging ik terug voor mijn vrouw, en hun systeem zag een ander IP-adres / voelde dat ik de link deelde. Ik heb toen mijn IP gevolgd in Express VPN en zag hoe vaak het veranderde. Ik kan de gedachte hebben dat het veranderen van je IP goed is / het moeilijker maakt voor anderen om je te traceren? Maar het breekt dingen zoals het opnieuw kijken van een film. Doet Nord dat? Verandert het je IP regelmatig? Kun je dat uitschakelen wanneer je hetzelfde Nord IP wilt behouden?

2. Sommige legitieme websites blokkeren als ik Express laat draaien. Ik moet het uitzetten om bij de site te komen. Geen probleem. Ik gebruik Express gewoon voor het downloaden van films, enzovoort.

Is dat onvermijdelijk met welke VPN-dienst dan ook?

1. Ik heb de Express-app op een paar Windows-pc’s en mijn iPhone geïnstalleerd. Kan ik dat ook met Nord?

BEDANKT!

Het probleem dat je tegenkomt is heel gebruikelijk.

Je gebruikt de VPN-apps, in plaats van een router-gebaseerde VPN. Laat me dat uitleggen:

Ik ben overgestapt van VPN-apps (NordVPN en ExpressVPN) naar VPN-routers die NordVPN gebruiken (“Privacy Hero 2” van Flashrouters.com, die het NordLynx-protocol gebruiken) en de “Aircove” router van ExpressVPN. Ze zijn prijzig, ongeveer €200 elk (incluis een jaar of 2 VPN-abonnement).

Veel streamingdiensten (buitenlands en binnenlands) zijn op de hoogte van de populairste VPN-apps, maar sommige zijn extreem bedreven in het opsporen van VPN’s. Door gebruik te maken van deze routers, kan ik verbinden met, streamen van inhoud, en zelfs betaalde abonnementen hebben bij enkele superstugge buitenlandse streamingdiensten. Met een van deze routers gebruik ik zelfs een aanvullende app van een andere VPN-dienst om mijn verbinding verder te verhullen.

Voor degenen die het niet weten: de VPN-routers worden op je router aangesloten die je ISP-signaal ontvangt. Via deze methode heb je 2 verschillende netwerk-signalen (je ISP en de VPN) die gelijktijdig beschikbaar zijn in je hele huis, op elk slim apparaat, op elk moment. Je verbindt via de VPN-website met een specifiek land/stad, of dat nu via de router of direct via het apparaat is.

Door deze methode heb ik toegang gekregen tot Europese content die een betaald abonnement vereist (ja, ik heb die abonnementen betaald) en kijk ik naar mijn favoriete Europese voetbalwedstrijden in mijn eigen taal. Tijdens het reguliere seizoen kijk ik ongeveer 12 tot 15 wedstrijden per week (alleen reguliere seizoenswedstrijden op vrijdag, zaterdag, zondag en doordeweekse dagen, voornamelijk via 2 betaalde streamingkanalen, het binnenlandse bekertoernooi, de UEFA Champions League, UEFA Europa League en UEFA Conference League). Deze kanalen zenden ook de Duitse Bundesliga, Premier League, Eredivisie uit Nederland en Serie A uit Italië. Sommige zenden ook wedstrijden uit de tweede en derde divisie. De meeste uitzendingen zijn in de taal van dat land, maar ook in het Engels.

Ik maak hier geen grap over. Ik heb toegang tot deze diensten via apps op mijn AMFS, NVIDIA Shield, iOS-apparaten en slimme tv’s. Ik betaal ook voor een Prime US-abonnement en een ander niet-US Prime-abonnement om hun lokale live streaming en films te bekijken. Het lijkt alsof de VPN-signaal via een router veel succesvoller is om toegang te krijgen dan alleen via de stand-alone VPN-app.

Wat je ook doet, probeer niet je AMFS te gebruiken en daarna in de app van de VPN op de AMFS te gaan, in de veronderstelling dat je buitenlandse content kunt kijken. Ze detecteren dat snel. Bij het gebruik van AMFS moet je verbinding maken met je internetnetwerk via de netwerkverbindingen van AMFS. Anders kan AMFS geen verbinding maken met apps. In de AZN-website moet je ook je adres/verblijfplaats aanpassen naar het land van de content die je wilt streamen (in je accountinstellingen). Je hoeft je bestaande account of service niet te annuleren. Als ik een VPN-router van de ene VPN-dienst gebruik, detecteert AZN dat ik met VPN verbonden ben en krijg ik een foutmelding, maar met een andere router kan ik live streams en Prime-video’s bekijken zonder problemen. Dit geldt ook voor andere apparaten en apps die ik open. Sommige apps detecteren geo-blokkades afhankelijk van de router die je gebruikt. Het aansluiten van je VPN-router op je ISP-sigmaal (via ethernet) kan je verbinding beïnvloeden, maar ik heb een 1Gig-verbinding en heb weinig buffering tijdens live wedstrijden.

De “Privacy Hero 2” router van NordVPN maakt het mogelijk om steeds dezelfde server te kiezen. Meestal is de VPN-app beperkt tot een stad of land, maar de router geeft je meer controle. Als je je aanmeldt voor streaming van een bepaald contentaanbod, is het belangrijk dat je verbinding maakt vanuit dezelfde stad en met dezelfde server, zo blijft je verbinding consistent. Ik stel ook in dat mijn apparaten de tijdzone van dat land gebruiken zodat ze lijken alsof ze daar zijn.

De “Aircove” router van ExpressVPN werkt vergelijkbaar. Je kunt apparaten groeperen en verbinden met verschillende VPN-servers. Zo heb je volledige controle over je netwerk.

Met deze setup en Vseebox ben ik klaar!

PM me voor meer info.