Expats uit het Verenigd Koninkrijk - SC2 spelen in China?

Hoi allemaal, ik heb SC2 gedownload in het VK en ben nu verhuisd naar Shenzhen, China. Is er een manier om verbinding te maken en ranked games online te spelen? Na het doorzoeken van enkele berichten hier en elders, was de dichtstbijzijnde gids die ik vond een handleiding over hoe je je op een Chinese server kunt abonneren, maar ik weet niet hoe nuttig dit nu is aangezien het uit 2012 dateert. Alvast bedankt!

Dit werkt nog steeds zoals het in 2012 werkte (dit kan echter binnenkort veranderen met de houding van China ten opzichte van videogames). Ik vermoed dat je waarschijnlijk een VPN gebruikt, omdat je Reddit vanuit China kunt openen, dus voor SC2 heb je twee opties: je kunt nog steeds een VPN gebruiken (meestal moet je betalen voor een goede VPN die online gamen mogelijk maakt). Anders ben je aangewezen op de officiële Chinese server. Niets mis mee, tenzij je een GM-speler bent, want het vaardigheidsniveau in China is heel laag vergeleken met andere regio’s, zelfs NA. Overigens moet je voor Blizzard-games een VPN op je computer installeren; de gebruikelijke browser-plugins werken niet. Zoek daarom een gids hiervoor, want dit is wat ingewikkeld, vooral als je hiermee niet vertrouwd bent.

Ik ben nu in Shenzhen, er zijn een paar opties. Met VPN kun je spelen op de Aziatische of Amerikaanse server en heb je relatief goede ping via Japanse of Hong Kong-gateways. Express is heel goed in het vermijden van pakketverlies en in mijn korte ervaring hier is het consistent genoeg.

Een andere optie is zonder VPN spelen, gewoon inloggen op de BNet-app zoals je normaal zou doen, en weer werken Aziatische of Amerikaanse servers (Amerika is praktisch vanwege de Singapore-gateway, ik heb iets betere ping gehad via Azië voor KR/TW maar). Ik vond dat ik de voorkeur gaf aan Azië zonder VPN voor de KR-spelerspool en de laagste ping/pakketproblemen.

Het echte probleem dat ik ondervonden heb, zijn opstartfouten. Iets met de firewall dat de starcraft download en data raakt. Mijn advies is om een game-server te kiezen, eraan vast te houden (aangezien verschillende servers de client verwarren over welke lokale data ze hebben, zoals of de map pool aanwezig is), en je VPN gebruiken indien nodig om de opstartproblemen op te lossen. Je kunt het aan- en uitzetten tijdens de game-menu’s en BNet-dienst zal opnieuw verbinden, en als het dat doet, lost het vaak opstart- en downloadproblemen op.

Goed nieuws: zolang je niet van server wisselt of VPN-verbindingen vaak aan en uit zet, en de map pool eenmaal correct werkt, blijft dat meestal zo.

Er is niet veel info hierover (althans in het Engels), dus het is vooral trial-and-error voor mij, over het algemeen.

Succes!

Bewerk: ik heb geen ervaring met China’s eigen SC2-server, maar Chinese BNet vereist een Chinese ID-nummer en het lijkt me veel werk voor praktisch geen voordeel.

Ik gebruik persoonlijk UU加速器 om verbinding te maken met de KR-server. De KR-server is de laatste tijd erg onstabiel. Soms kun je rechtstreeks verbinden met de KR-server, soms kun je niet inloggen, zelfs niet met VPN. Ik raad je aan je Chinese collega te vragen welke ‘加速器’ het beste is in dat gebied en die te gebruiken om verbinding te maken met de KR-server. Maar ik raad je sterk aan om gewoon op de Chinese server te spelen; alleen als je MMR hoger is dan 5000 (KR-punten), moet je op de KR-server spelen. Wat betreft de EU- of NA-servers, vergeet het maar, de 400+ ms is een nachtmerrie.

Als je meer problemen hebt, kun je me gewoon vragen. Als je op de Chinese server speelt, kunnen we zeker vrienden toevoegen.

Bedankt maat, ik heb momenteel ExpressVPN geïnstalleerd, het lijkt goed te werken voor algemeen gebruik, maar ik weet niet zeker hoe het zich in het spel houdt. Dus ik gebruik een VPN (ik verbind meestal met Tokio), moet ik gewoon inloggen, regio Asia selecteren en dan kan ik op de Aziatische servers spelen?

Thanks Hobo! Ik ga een beetje spelen met en zonder VPN. Om de één of andere reden kan ik geen ranked spelen zoals ik in het VK kon; de ranked-optie is grijs, en als ik op ongedwongen klik, gebeurt er niet veel, het blijft hangen. Ik zal proberen te wisselen tussen Amerika/Asia regio’s.

Thanks

Overigens, de ExpressVPN’s zijn slecht. Ik denk dat huren van een VPS of clouddienst en het opzetten van Shadowsocks de beste oplossing is en bovendien goedkoper.

Afhankelijk van de VPN zou het zo makkelijk moeten zijn, tenzij er ergens iets blokkert. Tenminste, in mijn ervaring was het met een geïnstalleerde VPN zo simpel. Maar let eerst op waar precies de Aziatische server zich bevindt, zodat je een netwerk vindt dat dichterbij is voor betere ping. Ik betwijfel of Blizzard servers in Japan heeft. Het is ook mogelijk dat je de niet-Chinese client van SC2 moet downloaden om verbinding te maken, maar ik weet dat niet zeker, daarom is het verstandig om een gids te zoeken als het niet werkt.

Thanks voor je hulp, maat. Ik heb vandaag een beetje gespeeld via VPN, het viel niet slecht mee! Niet helemaal soepel, maar zeker niet slecht.

Toen ik UU加速器 gebruikte, was de ping slechts 60-70 ms, net als spelen op de Chinese server, maar de afgelopen tijd lijkt China Telecom enkele problemen te hebben, waardoor alle diensten buiten China onstabiel zijn.