Ik zie voortdurend veel berichten en verschillende resultaten. Daarom heb ik besloten om een paar tips te geven over hoe je een efficiënte batterijlevensduur en prestaties kunt behouden.
-
Sluit apps niet af via de “recente apps”-balk. Moderne apparaten hebben goede RAM-beheer, wanneer je een app opstart, worden de instructies en het geheugen naar de RAM gestuurd en blijft de app draaien. Als je hem op de achtergrond laat, heeft de RAM instructies bij de hand en kun je terugkeren waar je was, dit is makkelijker dan de app afsluiten en een nieuwe set instructies naar de RAM sturen om de app opnieuw te starten. Dit belast ook de batterij van het apparaat.
-
Laad niet op terwijl je aan het gamen bent of iets anders intensiefs doet, dat legt een hoge druk op de batterij en het systeem, wat voor verwarming zorgt, enzovoort. Laat de telefoon eerst opladen.
-
Houd de lading tussen 20-80% als je je apparaat vaak gebruikt. Dit is een ideale manier om de batterijcyclus te behouden. Ga niet over deze percentages heen of eronder.
-
Schakel sommige Google apps uit zoals Google Assistant, Systeemintelligentie enzovoort, ze draaien de hele tijd op de achtergrond wachtend op commando’s. Veel mensen gebruiken ze niet, dus is het gewoon een verspilling van batterij.
-
Stel je telefoon niet te lang bloot aan direct zonlicht, dat is altijd schadelijk.
Ik heb een paar weken terug een unlocked OnePlus Nord N30 gekocht bij Best Buy. Hier zijn een paar persoonlijke tips die ik gebruik om de batterijduur te verlengen. Dit zijn mijn persoonlijke voorkeuren en misschien niet voor iedereen geschikt.
- ‘Wise’-oplading ingeschakeld in de batterij-instellingen.
- Bloatware via ADB uitgeschakeld, vooral Google-apps die ik nooit gebruik.
- Mijn batterij blijft altijd tussen 20%-90%. Ik laad hem nooit volledig op tot 100% tenzij er een noodgeval is. Ik laad snel (Supervooc) alleen op in noodgevallen. Ik laad langzaam op met een 2AMP wandlader. Dit voorkomt dat mijn telefoon warm wordt, wat bijdraagt aan een langere batterijlevensduur. Hitte veroorzaakt snellere degradatie van de batterij.
- Refresh rate blijft op 60Hz. Mobiele data blijft aan op 4G/3G/2G Auto. Ik heb geen behoefte aan alle extra’s.
- Batterijbesparingsmodus blijft altijd aan, tenzij ik aan het gamen ben of AAA-games speel.
- Automatische helderheid uitgeschakeld. Helderheid handmatig ingesteld op 30% voor binnen en 60% voor buiten.
- BetterBatteryStats geïnstalleerd via ADB om wakelocks en Deep Sleep Mode te monitoren.
- Automatische optimalisatie voor apps ingeschakeld. Ik heb ook Greenify geïnstalleerd om ‘rogue’ apps te stoppen die op de achtergrond draaien.
- Automatisch scherm uit zetten op 15 seconden.
- AdGuard Premium geïnstalleerd, een systeem-brede adblocker, als VPN. Het blokkeert alle trackers en advertenties.