Eerste keer een Roku proberen, tips voor een beginner?

Hoi allemaal, ik had recent het gevoel van “man, het is zo saai om alleen maar te kijken naar wat uitzendt, ik wil gewoon wat Netflix kijken maar ik wil het niet op mijn telefoon kijken en mijn tv heeft geen Netflix”. Dus ik ging op internet zoeken naar iets zoals een Chromecast. En toen vond ik, gewoon zittend en wachtend tot iemand het zou kopen, een gebruikte Roku Express in uitstekende conditie voor iets meer dan 15 dollar. Dus ik heb op “Koop” geklikt en nu, is er iets wat een beginner moet weten? Ook krijg ik er een die uit Duitsland geïmporteerd is (Duitse tekst op de doos, etc.), maar ik spreek geen Duits, dus zou het OS Engels moeten bevatten?

Volgens Reddit’s inhoudsbeleid wordt scheldwoord als NSFW beschouwd. Moderatie in r/Roku is niet zo effectief als voorheen vanwege Reddit’s korte-sigtige beslissing om exorbitante prijzen te vragen voor de eerder gratis API. Het is niet mogelijk voor moderators om alle posts correct te markeren vanwege de benodigde werkzaamheden. Als resultaat, blijven we geen keuze dan alle posts als NSFW te markeren uit voorzorg, ongeacht of ze daadwerkelijk scheldwoorden bevatten.

Verwijder de NSFW-markering niet van je inzending. Dit zal leiden tot verwijdering van je post en een permanente ban.

Ik ben een bot, en deze actie werd automatisch uitgevoerd. Neem contact op met de moderators van deze subreddit als je vragen of zorgen hebt.

Het zou een optie moeten hebben om de taal te veranderen, maar dat model kost gewoonlijk 25 dollar nieuw. Hopelijk is die van jou actueel en in bijna nieuwstaat. Voor slechts 10 dollar meer had je waarschijnlijk beter gedaan door een nieuw exemplaar te kopen.

Geen echt tips voor het bezitten van een Roku, verbind hem met je netwerk en installeer de apps die je nodig hebt.

Hier is een video als je er een in actie wilt zien:

Enkele tips om je op weg te helpen:

Zorg ervoor dat de informatie van de vorige eigenaar volledig is gewist van de Roku. Als hij op stroom staat, houd dan de resetknop ingedrukt voor minimaal 30 seconden. Op sommige modellen zit de reset achter een gaatje en moet je hem indrukken met iets zoals het eind van een paperclip. Dit is vooral belangrijk voor jou omdat deze in een ander land is ingesteld.

Je account wordt gekoppeld aan je land wanneer je hem aanmaakt, bepaald door het IP-adres van je internetverbinding op dat moment. Gebruik geen VPN die je locatie maskeert tijdens het aanmaken, anders heb je mogelijk geen toegang tot de kanalen voor jouw locatie.

Zodra je je Roku hebt ingesteld, kun je relevante informatie over je model en installatie vinden via het Roku-menu Pad Instellingen > Systeem > Over.

Roku is vervelend omdat ze modelnamen hergebruiken bij nieuwe modellen (bijvoorbeeld, tot nu toe zijn er ACHT modellen met “Express” in hun naam). Als je iets plaatst en om hulp vraagt, help dan de mensen door altijd je Roku-modelNUMMER samen met de modelnaam te vermelden. Zo kunnen mensen je helpen met gerichter advies zonder dat ze je hoeven te vragen en wachten op een antwoord. Nogmaals, Instellingen > Systeem > Over geeft je deze informatie als je het niet meer weet.

Nadat je het hebt ingesteld, neem dan de tijd om alle opties in het menu te bekijken zodat je ermee vertrouwd raakt. Het is verbazingwekkend hoeveel mensen hier hulp zoeken terwijl de oplossing slechts twee of drie klikken in het menu verwijderd is.

Als onderdeel van de setup maak je je Roku-account aan. Nadat alles is ingesteld, log dan in op je Roku-account op http://my.roku.com en verken het om je vertrouwd te maken met de beschikbare informatie en opties.

Onthoud de snelkoppeling voor het systeemherstartproces. Deze apparaten zijn gewoon kleine speciale computers, en net als bij je andere computers is een herstart vaak alles wat nodig is om een probleem op te lossen. Afhankelijk van je model vind je de “Systeem herstart” optie onder “Instellingen > Systeem > Energie” of, indien niet daar, onder “Instellingen > Systeem”.

[Toegevoegd om te vermelden…] Oh ja, nog één ding. Alle Express-modellen (en de meeste andere ook) worden via een USB-kabel gevoed. De USB-poort op veel tv’s geeft mogelijk niet genoeg stroom om een Roku betrouwbaar te laten werken. Als de USB-poort van de tv niet minimaal 1 ampère (1000 milliampère) output levert, moet je je Roku van stroom voorzien via een USB-stroomadapter die op het stopcontact is aangesloten. Als je er geen bij hebt gekregen bij de Roku, gebruik er dan één die je hebt gekocht of ergens hebt liggen van een ander apparaat, zolang de kleine lettertjes aangeven dat hij minimaal 1 ampère levert - hoger is goed, de Roku trekt alleen wat hij nodig heeft.

Ja, ik wilde er eigenlijk een nieuwe kopen, maar het was net buiten mijn budget, ik heb het grootste deel van mijn budget besteed aan deze gebruikte. (Ik had ook een Chromecast uit China kunnen krijgen, maar ik geef de voorkeur aan iets van een bekend bedrijf, niet een Chinese).

1. Ja, ik zet hem opnieuw in via die knop zodra hij binnen is voordat ik hem opstart.
  2. Is het okay om een VPN te gebruiken die op de Verenigde Staten is ingesteld? Ik denk niet dat de Roku hier in Polen verkocht wordt, dus wie weet of het zonder VPN überhaupt zou werken?
  3. Ja, ik weet dat er veel Express-modellen zijn, en ik zou het modelnummer noemen als ik het wist. (Nu dat ik de listing doorneem, zie ik een code die, na opzoeken, een modelnummer van 3930X geeft. Als dat zo is, zou het het model uit 2019 zijn.)
  4. Geloof me, ik heb soortgelijke problemen eerder gehad, toen de oplossing net onder mijn neus was.
  5. Ik weet al dat ik een account nodig heb, ik had bijna een Now TV Stick gekocht (aangedreven door Roku) voordat ik het afzegde omdat ik een abonnement nodig heb om het in te stellen.
  6. Begrepen.
  7. Ja, ik heb veel laders liggen, in het ergste geval ga ik naar de winkel en koop ik er een nieuwe.

Hoi! Het is vandaag aangekomen en hij werkt best goed. Maar ik heb een probleem. De afstandsbediening is binnengekomen, maar hij werkt nauwelijks. Ik heb verse batterijen erin gedaan en hij werkt alleen als hij ongeveer 5 cm bij de Roku vandaan is. Is er een oplossing daarvoor? Voorlopig gebruik ik de app als afstandsbediening, maar ik heb deze gekocht zodat ik niet alles op mijn telefoon hoef te kijken. Maar het blijkt dat ik mijn telefoon nog steeds als afstandsbediening moet gebruiken! Netflix werkt ook niet, er is geluid maar een zwart scherm. Dank je.

Ja, ik heb een Xbox en een gewone stb voor tv-kijken, dus ik wil niet dat ik de volumeregeling voor de ene op 50 moet zetten, voor de andere op 10 en voor de derde op 80.

De Roku zelf zal overal werken. De programmering die hij kan ontvangen, kan afhankelijk van waar je bent, beperkt zijn.

De bron van het programma moet:

• Een kanaalapp maken die draait op het eigen besturingssysteem van Roku, akkoord gaan met de voorwaarden van Roku, en het aan Roku leveren.
  • Specificeren waar het gebruikt mag worden. De ontwikkelaar kan één of meer regio’s specificeren waar Roku officieel wordt ondersteund, plus een algemene “rest van de wereld” keuze. Roku zal de app alleen uitbrengen waar door de ontwikkelaar geautoriseerd en zeer strikt worden gewaarborgd dat deze keuzes worden nageleefd voor een bepaalde regio, onafhankelijk van of de ontwikkelaar zijn programmering via webbrowsers of andere platforms heeft uitgebracht.

Ondersteunde landen zijn:

• Noord-Amerika - Canada (Engels), Canada (Frans), Verenigde Staten
  • Europa - Frankrijk, Duitsland, Verenigd Koninkrijk
  • Latijns-Amerika - Argentinië, Brazilië, Chili, Colombia, Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Honduras, Mexico, Nicaragua, Panama, Peru
  • Azië-Pacific - Australië

Zoals je ziet, staat Polen niet op de lijst. Je kunt de lijst van geautoriseerde “Rest van de wereld” kanaalapps bekijken op Roku De daadwerkelijke inhoud die beschikbaar is, kan per kanaalprovider geo-beperkt zijn op basis van je IP-locatie.

Wat VPNs betreft: Roku staat niet toe dat VPNs worden gebruikt om de keuzes van de ontwikkelaar van de kanaal-app te omzeilen. Als het detecteert dat je een VPN gebruikt, kan je toegang worden geblokkeerd.

Nog een tip. Zorg dat je een afstandsbediening krijgt die compatibel is met de Roku. De enige manier om hem op te zetten, is met een compatibele afstandsbediening. Alle niet-4K Express Roku’s worden bediend via een infrarood-afstandsbediening, maar er is slechts één set IR-berichten die door alle Roku-apparaten worden gebruikt, dus elke universele IR-afstandsbediening met codes voor Roku-apparaten werkt, als je geen echte Roku-afstandsbediening kunt krijgen. (Roku-tv’s, dat wil zeggen apparaten met ingebouwde Roku-mogelijkheid, gebruiken een andere set IR-commando’s.)

Alle Roku-apparaten en tv’s van de recente jaren kunnen ook WiFi-remote’s gebruiken die alleen door Roku worden gemaakt, voor zover ik weet.

Ja, dat is er, in ieder geval stond het op de foto naast de Roku zelf.