Downloads op qBittorrent extreem traag met NordVPN op Windows

Ik heb een Windows 11 laptop en de NordVPN desktop applicatie. Ik heb meerdere servers geprobeerd, inclusief P2P servers, en de downloadsnelheden blijven tussen 15kb/s en 40kb/s hangen. Als ik de VPN uitschakel, zijn mijn downloadsnelheden normaal. Moet ik iets speciaals instellen in NordVPN of qBittorrent om dit goed te laten werken? Moet ik iets wijzigen aan mijn router instellingen?

• Nooit je vpn uitschakelen en een auteursrechtelijk beschermd bestand downloaden om je internetsnelheid te testen. Je ISP zal je IP weten en dat kan problemen veroorzaken.

• Controleer je internetsnelheid (met bijvoorbeeld Ookla speedtest) en test verschillende servers van NordVPN.
    Er zijn servers die traag zijn en andere die snel zijn.
    Als je een snelle VPN server vindt, gebruik die dan met Torrent.
    Meestal hoef je geen instellingen aan te passen bij het gebruik van Torrent met NordVPN.

Wat is je snelheid zonder VPN?

Probeer het VPN-protocol in de applicatie-instellingen te wijzigen. Test elk protocol en kijk of het helpt. Neem contact op met de support als het niet werkt.

Laat in je opties je bittorrent-instellingen en geavanceerde instellingen zien. En in NordVPN je automatische verbindingsinstellingen.

Dus ik moet het niet automatisch laten verbinden met de snelste? Dat doe ik altijd en dan pikt hij Miami omdat ik ongeveer 3 uur van Miami vandaan ben.

Mijn internetabonnement is 500mbps/500mbps. Als ik een snelheidstest doe op Ookla, haal ik 550-600 voor zowel upload als download.

Bij gebruik van de VPN op een echt goed geseed bestand haal ik tot 350mbps down. Maar de meeste downloads liggen tussen 100-250 mbps.

Ik dacht dat ik het op NordLynx moest laten staan.

qBittorrent

NordVPN

Het is best normaal om 350mbps down te hebben met VPN.
Dus als je deze snelheid hebt op Ookla en niet op Torrent (je hebt 50kb/s), is dat raar.
Wanneer je zonder VPN bent, hoeveel snelheid heb je dan in Torrents?

Probeer P2P servers.

Voor Nord, ik weet niet zeker welke wifi-netwerken je bedoelt, maar als dat de netwerken zijn waarvan je torrent, zou ik die verwijderen.
Schakel “kies automatisch VPN protocol en server” uit en kies NordLynx als VPN protocol.

In qBittorrent, onder geavanceerd, wijzig de netwerkinterface in NordLynx voor alle netwerken.

Hopelijk krijg je de groene vinkjes en DHT knooppunten rechtsonder in de qBittorrent client? Oh, en dit gaat ervan uit dat je alles anders op standaard hebt staan en CyberSec uitgeschakeld.

De Cleveland5 en Wisconsin24 zijn mijn thuis wifi SSID’s. Moet ik die verwijderen?

Aangezien je qBittorrent ingesteld hebt om alleen via NordLynx te gaan, ben je oké, maar misschien ook een kill switch in Nord instellen.

Ja, ik heb een kill switch ingesteld om qBittorrent te sluiten als ik geen verbinding heb met VPN.

Ik heb wat je zei gewijzigd, maar de snelheden blijven erg traag. Als ik de VPN uitzet, gaan de snelheden weer naar normaal.