DNS voor Japanse inhoud

Ik ben Japans en woon in Europa. Ik wil mijn verbinding met Japanse websites verbeteren door een DNS in te stellen. Is er een aanbeveling welke DNS ik kan gebruiken?

Zo werkt dat niet. Japanse websites die internationale nameservers gebruiken, worden op dezelfde manier opgelost, en die met lokale nameservers blokkeren of verminderen de verzoeken van internationale resolvers niet waarschijnlijk.

Sommige webservers kunnen geografische blokkering hebben tegen internationale bezoekers, maar een DNS verandert niets, tenzij je een “slimme” DNS gebruikt die naar een proxyserver resolveert.

Je kunt controleren of je verschillende CDN’s (Content Delivery Networks) of een ander aantal hops krijgt bij gebruik van de lokale en Japanse DNS wanneer je specifieke pagina’s bezoekt.

Als je een Mac gebruikt, open Terminal en typ:

traceroute nhk.or.jp

Als je Windows gebruikt, open Command Prompt en typ:

tracert nhk.or.jp

Vervang het adres door de daadwerkelijke website die je nodig hebt.

Herhaal deze test met gebruik van de lokale DNS en daarna de Japanse DNS.

Controleer of er verschillende IP’s en een verschillend aantal hops worden weergegeven afhankelijk van de DNS die je gebruikt. Dit is waarschijnlijk wat de verschillen veroorzaakt.

Om het te verbeteren, moeten we in feite een betere route vinden tussen jou en de website die je bezoekt.

Er zijn een paar manieren om dit te doen:

• Gebruik verschillende DNS of Smart DNS-diensten
  • Gebruik Cloudflare Warp om te controleren of het een betere route kan vinden dan de standaardroute van je ISP
  • Gebruik een Japanse VPN die is toegestaan op de websites die je gebruikt

Laat ons weten hoe het gaat of als je nog andere vragen hebt.

Je kunt de DNS-kaart hier bekijken: Global Map of DNSCrypt & DoH Servers | DNSCrypt

Er zijn er een paar in Japan.

Maar als je in Europa bent, zorgt het gebruik van een DNS-resolver in Japan er nu voor dat video’s sneller laden. Op zijn best zal het trager zijn.

Voer enkele tests uit
https://www.grc.com/dns/benchmark.htm

Ik denk niet dat het de snelheid zal verbeteren. Het enige voordeel zou kunnen zijn het omzeilen van geografisch gebaseerde beperkingen, als die er zijn.

Google heeft DNS-servers in Osaka. Maar als je vanuit Europa verbindt, zal het zijn servers in Europa gebruiken omdat die dichterbij zijn dan die in Osaka, zelfs als je Japanse inhoud bezoekt.

Je kunt voor een snelle test deze proberen, pas de websites die getest worden aan voor de Japanse met het tools-icoon rechtsonder: https://dnsspeedtest.online/