Ik heb de Aqara G4, en alles werkt zeer goed in de Aqara-app, maar niet in de Home-app. De video is sinds een paar dagen bevroren (ik kan nog steeds eerdere opnamen bekijken), en wanneer ik op de bel druk, gaat de Aqara-belbox rinkelen, maar geen van de HomePods rinkelt of kondigt de namen nog aan. Ik heb andere camera’s en die werken prima, maar niet deze Aqara-deurbel. Wat kan het probleem zijn?
Ik zet al mijn huis-hubs op slimme schakelaars. Meestal lost een snelle herstart dit op, hoewel ik geen lange termijn oplossing heb gevonden.
Probeer de stroom uit en weer aan te zetten.
Gebruik je een VPN? Kan de live feed niet bekijken als je verbonden bent met een VPN. Echt vervelend.
Het lijkt erop dat een stroomcyclus je probleem heeft opgelost. Ik heb dat één keer eerder meegemaakt (in de afgelopen 15 maanden).
Ik zal zeggen dat tijdens het heetste deel van de dag (volledig in de zon) tijdens het heetste deel van het jaar, ik dit vaak zie in de volledige huisweergave waar hij al mijn camera’s toont. Als ik echter op de camera-uitvoer klik, lijkt alles precies te werken zoals verwacht. Dit gebeurt niet vaak - ik heb het in 17.6 nog niet gezien - maar het is deze maand wel gebeurd.
HK is erg onbetrouwbaar geworden met mijn resterende 3 Eufy-camera’s en Aqara G4. Het resetten van de Aqara G4 helpt zeker, ik gebruik een Meross-stekker om hem om de dag opnieuw op te starten, wat vervelend is maar wel helpt. Het lijkt niet alsof HK zelf problemen heeft, aangezien de Eufy-camera’s en de Aqara-apps niet offline lijken te gaan.
Gelukkig worden die binnenkort allemaal vervangen en hoef ik niet meer op HK te vertrouwen voor mijn opnames.
Ik haal de camera van de muurbeugel af en zet hem weer terug. Dit onderbreekt de stroom en start de camera opnieuw op. Ik heb dat 2 keer gedaan in 2-3 jaar, geloof ik.
Had onlangs ook problemen met verbinding. Probeer de firmware van de deurbel te updaten in de Aqara-app. Ik moest meerdere updates doen en uiteindelijk loste dat de problemen op. Heb nu al een paar weken geen issues, terwijl dat voorheen elke twee dagen gebeurde.
Ik heb dit ongeveer eens per maand met de Wemo-deurbel en ik vroeg me altijd af, naast slechte foutafhandeling van de leverancier, of HKSV-architectuur daar ook schuld aan heeft…
Ik heb hetzelfde probleem. Misschien een uitval?
Denk je dat het de Aqara-deurbelbox is en niet de deurbel zelf?
Dit is waarom rack-PDUs meestal elk stopcontact afzonderlijk kunnen schakelen. Het is ook een reden om dingen van een PoE-poort op een beheerde switch van stroom te voorzien, zelfs als dat een PoE-splitter vereist.
Mogelijkheid om hardware op afstand stroom te cyclus is een goede zaak.
Zal het proberen, goede tip.
PS: dit werkte! De stroom uit- en aanzetten voor de Aqara-deurbelklok.
Vreemd genoeg gebruik ik een VPN en kan ik de camera prima zien… soms. En soms helemaal niet.
En net zo vreemd, het probleem dat hij maar af en toe werkte, begon net nadat ik de VPN begon te gebruiken. Vergeet het maar!
De mijne is aangesloten op het net en werkt op batterijen als back-up. Het verwijderen van de camera van de muur doet niets anders dan een bericht via de Aqara-app activeren dat de camera niet is gemonteerd.
Ik kan niets in de cam-instellingen veranderen via de Home-app, hij komt gewoon terug als “niet reageren”. Maar hij neemt op en alles lijkt oké via de Aqara-app.
Ik heb dat meerdere keren gecontroleerd, alle onderdelen waren up-to-date.
Maar het uit- en aanzetten van de stroom loste het probleem op.
Het is zoals je zei, de Aqara-app zelf heeft video en meldingen voor mij, alleen de Home-app reageert niet. Ik heb dat ook af en toe op mijn Ecobee-thermostaat, terwijl de native app wel goed werkt. Dus een herstart met Home-hubs lost alles op.
Ja, dit werkte. Bedankt ![]()