Hoi allemaal,
Ik heb een third-party VPN-client op mijn FWB+ via PIA en gebruik die selectief op sommige apparaten in mijn netwerk. Het werkt over het algemeen heel goed voor bijna al mijn apparaten, maar het speelt niet goed samen met een LGTV WebOS.
Ik heb ook een Amazon Firestick aangesloten op deze tv via HDMI en dat streamt prima via de PIA VPN-verbinding, maar wanneer ik de streaming-apps van de tv gebruik, zoals Netflix, krijg ik een waarschuwing van de app dat ik een proxy gebruik en dat ik deze moet uitschakelen om de app te kunnen blijven gebruiken. Ik heb geprobeerd de verschillende PIA-servers te veranderen om te zien of dat zou werken voor de tv, maar het lijkt niet uit te maken welke PIA-server ik kies, het streamt niet op de tv-app verbonden met de PIA VPN Client.
Is er een workaround om toegang te krijgen tot de tv streaming apps, bijvoorbeeld Netflix, terwijl ik de PIA VPN-client gebruik?
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik vermoed dat Netflix je PIA VPN-uitgang heeft gedetecteerd als … een VPN-uitgang.
Weet je zeker dat Netflix op de FireTV daadwerkelijk via de VPN gaat? PIA heeft enkele geoptimaliseerde streaming nodes, maar ze hebben nooit echt beweerd (of waren goed in) het kiezen van opties om content blokkades te omzeilen. NordVPN zou dat volgens mij goed doen.
Ja, ik denk dat Netflix er goed in is om bekende VPN-IP-adressen te blokkeren. Raar dat de FW VPN geen invloed heeft op Netflix via de firestick op hetzelfde netwerk.
Ik heb het Firestick-apparaat (het heeft een toegewezen IP in de FWB) via de VPN geleid, dus ik neem aan dat elke streamingdienst die ik via het Fire TV-apparaat toegang krijg, via de VPN wordt geleid. Als ik de startpagina van de Fire TV-app op de tv en ga naar de Silk-webbrowser van Amazon en de homepage van PIA bezoek, kan ik bevestigen dat mijn IP-adres via de browser een PIA VPN-adres is en dat ik beschermd ben. Ik weet niet waarom dat niet ook opgaat voor Amazon, Netflix en andere streamingdiensten.
Ik heb de US-geoptimaliseerde streaming nodes geprobeerd die via PIA beschikbaar zijn en krijg nog steeds de waarschuwingen. Ik heb nog geen buitenlandse node geprobeerd.
Het kan zijn dat je tv en/of andere diensten daarop dit veroorzaken, zoals iets van LG. Dit is vooral het geval als het gebeurt voor verschillende dingen en diensten, maar alleen op dat ene tv-apparaat. Ik ben het eens met anderen. Waarschijnlijk wordt het gedetecteerd als een VPN, omdat veel/die meeste diensten dat nu doen (laat staan dat je online kunt zoeken en een vrij nauwkeurig idee krijgt of het een VPN/proxy is of niet).
Het is mogelijk dat sommige diensten en/of apps op dat apparaat de VPN ook omzeilen. Om het zeker te weten, is de PIA VPN een client VPN die alleen is geconfigureerd in de Firewalla (gebruik je geen speciale DNS voor de FireTV, een proxy op de FireTV, of een andere lokale VPN of configuratie op de FireTV zelf)?
De enige manier om er 100% zeker van te zijn, is door een pakketcapture te maken op de WAN-interface op de FW en te zien of er verkeer rechtstreeks naar Netflix gaat of dat alles via PIA gaat via het OpenVPN-protocol. Probeer het voor zowel de WebOS-app als de Fire stick-app en vergelijk het verkeer.
Om het te bevestigen, de PIA VPN is een client VPN die alleen is geconfigureerd in de Firewalla.
Klopt. Ik heb geen wijzigingen aangebracht aan de instellingen van LG TV of de FireTV.
Blijkbaar is dit een bekend probleem met LG en andere smart-tv’s en moet je Smart DNS inschakelen via PIA en netwerksettings in de tv veranderen om dit op te lossen. In mijn geval denk ik dat ik heb ontdekt waarom de Fire TV goed werkt met VPN en de tv niet. Mijn FireTV is via wifi verbonden en mijn tv via een MoCA-adapter, maar ik weet niet zeker waarom dat uitmaakt. De LG-tv via de MoCA-verbinding krijgt ook een IP toegewezen door de FWB+.
Aahh, oké, begrepen. Ik was van plan dat te vermelden en vraag me af of het al SmartDNS gebruikt, of dat het gebruikt kan worden. Ik heb in het verleden soortgelijke uitdagingen gehoord. Leuk dat je hiermee enige vooruitgang hebt geboekt.