DAZN - Ideeën nu het reguliere seizoen voorbij is?

Ik heb bijna een decennium lang op Game Pass geabonneerd, maar opgezegd toen al mijn persoonlijke gegevens zonder mijn toestemming aan DAZN werden overgedragen. Ik zag al een heleboel kwaliteits- en serviceproblemen aankomen, en ik weet dat het voor veel mensen een vrij slechte ervaring is geweest, vooral aan het begin van het seizoen.
Nu het reguliere seizoen voorbij is, is het in een betere staat? Hoe voelen de abonnees zich erover? Is het nu vergelijkbaarder met wat we vroeger hadden bij de vorige provider(s)? Zijn live streams nu beschikbaar in 1080p?
Ik heb Sky, maar moet toegeven dat ik Game Pass dit seizoen heb gemist. Ik twijfel of ik me voor volgend seizoen moet abonneren, of gewoon bij Redzone op Sky Sports Mix moet blijven.

Ik kijk alleen live naar de wedstrijden en ik heb helemaal geen problemen gehad. De wedstrijden werken en de kwaliteit is prima. Geen merkbaar verschil met de oude game pass. Kan niet commentaar geven op de ‘game in 40’-problemen of iets dergelijks, want ik kijk die bijna nooit.

Misschien niet populair hier, maar dat is wat ik heb gezien.

Ik zweer dat ik de enige ben die elke zondag minstens twee wedstrijden kijkt en nooit problemen met DAZN heb gehad.

DAZN was persoonlijk een verschrikkelijke ervaring.. de app is vreselijk, de streams bufferen voortdurend en over het algemeen heeft het veel minder functies op Android dan op iOS, wat ook frustrerend is.

Afgelopen weken heb ik een poging gedaan met Game Pass via YouTube en dat is 100% de manier om te kijken. DAZN verzorgt nog steeds de uitzending, maar alles anders gebeurt via YouTube. Geen buffering, 1080p 60 streams, en op elk apparaat ondersteund omdat het YouTube is.

Ik zou dit iedereen sterk aanraden voor volgend seizoen.

https://youtube.com/@NFL_GamePass?si=HL1jDMhYK5xcZqw2

Mijn grootste ergernis bij DAZN is dat ze erop staan hun eigen advertentiepauzes in te lassen over de US-uitzending, en het zijn telkens dezelfde 3 advertenties bij elke pauze. Als je twee wedstrijden achter elkaar kijkt op zondag, word je er gek van. En veel van de DAZN-advertenties zijn geen advertenties, maar promoties van Game Pass-functies, voor mensen die al naar Game Pass kijken.

Laat gewoon de US-feed ononderbroken zien, zoals de originele Game Pass.

Ook de uitgeschakelde wedstrijden. Waarom is dat alleen een UK/Sky Sports ding? Andere landen zenden wedstrijden uit en ze zijn niet uitgeschakeld op DAZN. Tenminste, je kon het omzeilen met de oude Game Pass. Weet iemand of dat ook mogelijk is op YouTube Game Pass?

Het werkte voor mij prima om redzone en de Broncos-wedstrijden op zondag te streamen via mijn Xbox, telefoon en laptop (niet allemaal tegelijk!). Ik kan me geen NFL-seizoen voorstellen zonder, ook al heb ik Sky Sports.

Persoonlijk heb ik de problemen die mensen lijken te noemen niet meegemaakt, de enige twee dingen die mij een beetje irriteren:

1 - De kwaliteit lijkt niet de beste, maar is nog steeds prima op mijn 55" tv.

2 - Er verschijnt vrij vaak een vervelende code op het scherm, waarvan ik denk dat het is om mij te identificeren als ik de stream illegaal online kijk.

Voor mij ga ik waarschijnlijk verlengen volgend jaar in plaats van via YouTube te kijken, omdat het goedkoper is.

e7b

Bewerk: Ik herinner me eigenlijk één probleem, dat voor iedereen leek te gelden: RedZone werkte niet de eerste uur of zo op één zondag.

Ik heb geen problemen met bufferen of videokwaliteit. De belangrijkste problemen zijn de eigen advertenties, dat vervelende Engelse/Duitse tussenstuk en de buggy app.

Een manier waarop het eigenlijk beter is dan de oude Gamepass app, is dat volledige video’s met advertenties en rustpauzes nog steeds beschikbaar blijven. Ik skip de advertenties liever zelf, omdat de NFL/DAZN-bewerkingen te schokkend zijn. Ik vind dat een veel aangenamere kijkervaring om de laatste 5 seconden van een advertentie te zien en vervolgens natuurlijk weer in de uitzending te stappen met ‘Welkom terug bij…’ in plaats van een harde overgang naar de volgende speelactie.

Ik heb vooral via een firestick gekeken, maar ik sprong ook vaak in op games op iPhone/iPad. Mijn grootste ergernis is dat sommige shows moeilijk te vinden zijn, zoals ik echt moeite had om de week 18-wedstrijden dinsdagavond te vinden, omdat alles was omgeschakeld naar ‘volgende week preview’s’.

Het andere heel vervelende is dat de advertenties voor de vrije wedstrijden heel lang duren om te tonen. Ik wil graag ’s ochtends wakker worden en dat kijken, maar het is pas in de middag klaar, het game in 40 is meestal daar en dat is geweldig, maar voor mijn eigen team zou ik graag de advertentievrije versie willen, dus als dat sneller kon, zou ik dat leuk vinden.

DAZN is redelijk, maar absoluut een achteruitgang ten opzichte van vorig jaar. Op een basaal niveau had ik slechts drie technische problemen. Voor context, ik kijk Bears-wedstrijden of live of de volgende ochtend voor de prime time, redzone als de Bears niet aan de beurt zijn, en games in 40 voor de drie prime time wedstrijden (meestal elke week).

• Een game in 40 die ik keek, had volledige audio-uitzending uit de sync door een volledige play
  • Ik kon redzone niet laden op mijn LG-tv op een week in het 6-uurs venster
  • De volledige herhaling van de Bears/Panthers-wedstrijd werkte goed tot halverwege het derde kwart, toen hij opnieuw begon en helemaal terug naar het begin ging, en ik kon niet snel vooruitspoelen naar mijn positie, waardoor ik het laatste kwart in 40 moest kijken.

Behalve dat had ik geen problemen met live kijken, en de kwaliteit is hetzelfde.

Verder merkte ik dat het ontbreken van play-issues vroeg in het seizoen probleem was, en ik miste de downloadfunctie omdat ik een plane-vlucht had op zondag die perfect was voor het kijken naar de zaterdagwedstrijden. Er is ook een irritante livechat als je live kijkt op desktop, die je niet uit kunt schakelen terwijl je uit volledig scherm bent. Mijn grootste ergernis is de aanwezigheid van Britse advertenties tijdens de uitzending. De anti-streaming code verschijnt ook veel te vaak. Ik betaal al voor de service, en dat ik advertenties moet bekijken, stoort me.

Als de YouTube frontend volledige herhalingen van games toevoegt voor volgend jaar, zal ik overstappen. Anders blijf ik het gebruiken omdat de nadelen niet opwegen tegen mijn mogelijkheid om de wedstrijden te kijken.

Het was een heel onzeker begin, maar er zijn wat verbeteringen geweest.

Mijn grootste irritaties blijven:

• Game in 40 - vaak ontbreken of worden dubbele plays getoond, ik denk dat ze AI gebruiken om alle advertenties/pauzes eruit te knippen.
  • Nog steeds geen downloadmogelijkheid voor offline kijken.
  • Het herinnert niet hoe ver je was met een wedstrijd kijken, dus als mijn telefoon op slot gaat of ik een telefoontje krijg, begint de video weer vanaf het begin.
  • Blackout-wedstrijden - het laat je niet toe om een VPN te gebruiken om naar games te kijken die in jouw land uitgeschakeld zijn.

Ik heb mijn abonnement voor volgend jaar geannuleerd en ga waarschijnlijk via YouTube, zoals u/lazzzym heeft aangegeven.

Ik heb veel minder problemen met DAZN dan ooit met de oude GP. Oude GP crashte als je probeerde door feeds te spoelen, ze hadden geen gemakkelijke manier om een bepaalde tijd vooruit te gaan. Ik ben in de minderheid die DAZN liever heeft dan de oude GP.

Het enige gebrek dat ik bij DAZN mis ten opzichte van Gamepass, is dat je games kunt downloaden voor later bekijken, wat ik nooit heb gebruikt.

Na een aanvankelijke zenuwachtigheid viel het uiteindelijk mee.

Meestal kijk ik op Apple TV en dat werkte goed. De split-screen met 4 games tegelijk op het volle scherm (dus geen randen) is nogal imponerend op een grote tv met Apple TV. Alles is ook goed op iPad.

Een paar kleine glitches bij de afspeelkwaliteit, zoals audiovisuele synchronisatie en de verkeerde lengte van diegene die ik heb geselecteerd, maar dat waren minimale problemen.

Ik had problemen aan het begin van het seizoen, maar ik heb op mijn Apple TV gekeken en eerlijk gezegd is het heel goed. De kwaliteit was geweldig en ik had geen buffering.

En op Apple TV heeft het toegang tot de multi-scherm optie, wat geweldig is. Eigenlijk creëer ik mijn eigen redzone met spelgegevens die ik interessant vind, en dat is cool.

Het één ding dat me erg stoort, is dat de blackout-wedstrijden er waren met Gamepass, maar ik gebruikte VPN om toegang te krijgen, en DAZN heeft dat afgesloten.

Ik heb geen problemen met DAZN sinds ze het overgenomen hebben. Dit was mijn eerste keer dat ik op Gamepass zat, dus ik kan niet vergelijken met daarvoor. Mijn enige kleine probleem is dat er geen ondertiteling is bij shows zoals Hard Knocks, maar dat is niet zo belangrijk…

Verschrikkelijk. Ik mis het echt om offline te kunnen downloaden voor reisdoeleinden.

Vreemd bij mij. Als het werkt, is het geweldig. Maar:

Ik heb bufferingproblemen met live streams (ondanks dat ik volgens fast.com 32MB/s heb). DAZN is de slechtste, maar het kan hardware-gerelateerd zijn (LG-tv). Overigens lijkt het erop dat DAZN veel hardware vereist om te streamen, in tegenstelling tot andere diensten.

Als ik vooruitspoel of terugspoel, laad het dan helemaal niets gedurende ongeveer 15 minuten (voordat ik stop en opnieuw begin). Het is dan onzeker of het zal onthouden waar ik was, of teruggaat naar het begin (en ik kan niet vooruitspoelen naar waar ik was!).

Het laadt geen live streams op Kindle Fire-tablets. Nou, één keer wel, maar dat duurde een uur…

Klantenservice is rampzalig. Ik heb agenten gehad die de verbinding doorhakten, of een routerreset vroegen (wat de verbinding verbreekt en betekent dat ze er niet mee hoeven te dealen).