Beste serverlocatie voor privacy?

Hoi allemaal,

Ik zat te denken, wat zou de beste land zijn om mijn VPN op te zetten voor privacy? Ik weet dat er, ongeacht de locatie, nog steeds de mogelijkheid is dat de VPN-aanbieder me kan traceren en zo, ik vraag het gewoon; wat is de beste locatie?

Ik gebruik momenteel meestal IJsland of Zwitserland, die zijn eerlijk gezegd best prima, maar de ping is een beetje hoog voor mijn smaak (tijdens basisgebruik), dus ik ben benieuwd wat de beste locatie zou zijn in het algemeen, en wat de beste locatie zou zijn in Azië/Oceanië.

Zou ik beter af zijn met een land zoals ik eerder noemde dat veel privacybeperkingen heeft, of zou ik beter af zijn door gewoon te gaan voor een vreemd land zoals Rusland, ergens in Zuid-Amerika, of de Bahama’s.

VPNs bieden niet veel meer bescherming voor de privacy van een gebruiker, ondanks dat ze allemaal het woord gebruiken als verkooppunt. Een gewijzigd IP betekent weinig met de webanalyse van vandaag.

Persoonlijk zou ik de dichtstbijzijnde/rapere locatie gebruiken, tenzij ik geogeblokkeerde content probeerde te bekijken en een andere locatie nodig had die langzamer was om die content te bekijken.

Ik geloof dat Zwitserland een goede optie is. Voor Azië/Oceanië, misschien kijk je naar Nieuw-Zeeland?

Gebruik TOR. Tor is open-source en het is niet mogelijk om je data te onderscheppen en te verkopen, misschien dat de exit nodes je activiteit kunnen zien als je op http-websites zit, maar vertrouwen op VPNs is geen goed idee. Maar als je verbinding nodig hebt om een film te kijken, zal dat niet mogelijk zijn vanwege de snelheid van Tor.
Groeten

Zoals ik al zei, ik weet dat ze niet veel helpen met privacy anders dan IP-maskering, ik heb veel andere maatregelen genomen om de meeste andere tracking tegen te gaan.

Ik zou Australië of Singapore gebruiken, maar ik heb het gevoel dat beide landen niet veel privacy bieden.

Het interesseert me niet echt om geo-gelockte content te bekijken, aangezien ik op een goede plek zit en al mijn media op Plex kijk. Zoals ik al zei, stoor ik me niet zo zeer aan snelheid, zolang ik reddit en YouTube kan gebruiken.

Ik ben uitgekomen op bijna elk vreemd land dat mijn thuisland niet echt goed kent, dus als ze data van mij willen vinden, zullen ze waarschijnlijk moeite hebben om contact te leggen met dat land.

Nieuw-Zeeland is onderdeel van de Five Eyes inlichtingendiensten.

Ik gebruik al TOR voor bepaalde dingen, maar ik kan mezelf niet voorstellen om het als mijn hoofdbrowser te gebruiken omdat een oude laptop uit 2002 met Internet Explorer sneller draait.

Ik zie het probleem niet echt, je IP is verborgen ongeacht de serverlocatie.

Wat maakt je precies zorgen dat er gaat gebeuren? De overheid in *** die je logs opvraagt van een VPN-aanbieder? Ik betwijfel of VPN-aanbieders locaties kiezen die waarschijnlijk problematisch zijn. En tenzij ze liegen, houden velen geen logs bij.

Voor mij is het vooral voor privacy met mijn ISP en om geblokkeerde content te omzeilen, dus de enige factor waar ik om geef, is de snelste verbinding die alle content kan deblokkeren die ik wil bekijken.

Zelfs als je een VPN-aanbieder kiest in een land zoals Zwitserland, waar privacy heel serieus wordt genomen… Je bent nog steeds niet veilig van grote overheid instanties die in je internetverkeer kunnen snuiven.

Zelfs als je 50 proxyservers via proxychains hebt gekoppeld, en verbinding maakt met een VPN-aanbieder uit Zwitserland, en enough bandbreedte hebt om TOR te gebruiken, ben je nog steeds niet veilig.

Welkom in de nieuwe wereld van eBiometrie.