Beste gratis antivirus

Houd Windows Defender ingeschakeld, installeer geen third-party software, zodat hackers gemakkelijker kunnen bepalen welke antivirussoftware te omzeilen. Please🙏
Hackers zijn ook mensen! :pleading_face:

Thanks, maar wat doet Ublock Origin?

Gebruik ook Ublock Origin + Popup Blocker.

Ik raad over het algemeen geen browserextensies aan behalve uBlock Origin Lite en een wachtwoordmanagerextensie. Browserextensies vergroten het aanvalsvlak van je browser, maken het unieker (wat helpt bij tracking) en kunnen heel gevaarlijk zijn. Ze kunnen wachtwoorden, 2FA-codes, bankgegevens, sessie cookies, en nog veel meer stelen. Hier en hier zijn twee video’s van Naomi Brockwell over de gevaren van browserextensies.

Malwarebytes Browser Guard werkt in de browser. Het Malwarebytes programma werkt op je computer. Dat is het grote verschil. De laatste is een antivirus dat on-demand scans kan doen of realtime bescherming als je betaalt voor de premium versie. De Browser Guard-extensie is gratis, met enkele functies die alleen beschikbaar zijn met een Malwarebytes premium abonnement.

Als hij meer kans heeft om malware op de PC te krijgen, zou ik ook een antivirus van een derde partij aanraden. Maar ze zouden een virtuele machine moeten gebruiken, omdat dat veel betere bescherming biedt tegen malware dan een third-party antivirus. Sandboxing van kwaadaardige bestanden is de weg vooruit. Daarom zijn antivirusprogramma’s op Android, iOS, ChromeOS en macOS (zelfs als ze alleen gedeeltelijk sandboxed zijn) nutteloos.

Blokkeren advertenties en trackers. privacy badger en malwarebytes browser guard zijn ook goed. Canvas blocker is goed maar vertraagt je browser.

Dus sommige dingen glippen door Windows Defender, wat doe ik dan in dat geval?

Ik weet het, maar ik heb nog nooit eerder iemand gezien die gewoon zegt dat hij het kijkt, het kwam gewoon een beetje onverwacht.

Ja, maar Malwarebytes browser guards is geen kwaadaardige browserextensie?
Ik vroeg ook naar het verschil tussen uBlock en Malwarebytes browserextensies.

De mensen hier die Windows Defender zeggen, doen dat omdat het de meest eenvoudige optie is. Bitdefender Free is zeker beperkt vergeleken met de betaalde versies – elke gratis third-party antivirus die geen geld verdient met spionage, zoals Avast, zal beperkt zijn – maar het is zeker beter dan Windows Defender.

Voor zover ik weet, heeft de betaalde versie van Bitdefender betere realtime bescherming, als ik niet verkeerd ben. Ook iets betere malware-detecties.

Klopt. Als hij gewoon eerlijk is geweest, weet hij precies wat goed genoeg is om dat soort dingen te kunnen browsen.

uBlock Origin heeft veel meer aanpassingsmogelijkheden dan uBlock Origin Lite of Browser Guard. Natuurlijk, Browser Guard is geen kwaadaardige extensie, maar elke kwetsbaarheid daarin kan worden uitgebuit.

En uBlock Origin en Lite versie zijn open source.