Benodigdheden voor hardware voor VPN-server?

Ik gebruik een router met een ingeschakelde OpenVPN-serverfunctie in het VK.

Verbinden vanuit de VS resulteert in zeer slechte snelheden (<1 Mbps).

Ik gebruik de GL-MT300N-V2 router. Het is een travel router en heeft zeer low-end hardware.

Is dit de reden dat ik slechte snelheden ervaar of is het probleem waarschijnlijk complexer?

Ik overweeg over te stappen op een Raspberry Pi. Goed idee, of word ik altijd geconfronteerd met hetzelfde probleem?

Dank u.

Een RPi doet het veel beter dan de meeste routers, maar het is bijna onmogelijk om te weten, op basis van de informatie die je hebt gegeven, of het probleem hardware is of de verbinding zelf.

Ik ken dat model van router niet, maar als het low-end is zoals je zegt, zou een RPi het in termen van encryptie/decryptie verpletteren. Je zult waarschijnlijk merken dat je een kleine verbetering ziet als je verbinding het probleem is, tot enorme gains als je de maximale CPU-gebruik van de router bereikt.

Een Raspberry Pi is een ideaal stuk hardware om een open VPN-server op te runnen. In feite, elke nieuwe of oude pc die een besturingssysteem zoals Debian kan draaien, kan een goede VPN-server maken.

PiVpn is een pakket dat een gebruiksvriendelijkere opdrachtregel is voor open VPN, het kan draaien op een Raspberry Pi, of bijna elk Linux-systeem.

Dat is normaal en geen beperking van je hardware. Transpacifische verbindingen zijn verschrikkelijk. Als je enkele privéverbindingen kunt gebruiken, krijg je betere snelheden. Een VPN-service met multihop is waarschijnlijk de gemakkelijkste optie.

Hier zijn wat ruwe snelheidslimieten voor openvpn en je hardware.

Sommige hardware heeft hardwareversnelling voor openvpn die de snelheden aanzienlijk zal verhogen.

Wireguard zou veel sneller zijn, maar je wordt niet beperkt door je hardware.

Een klein notitie, het is mogelijk dat een, of beide, van je eindpunten een verbindingsprobleem heeft dat ook zal leiden tot een soortgelijke vertraging. Dit is niet het meest waarschijnlijke probleem, maar het is iets dat onderzocht kan worden.

Een paar feiten. VPN’s zijn altijd trager dan ruwe netwerk snelheid. Oudere Raspberry Pi-netwerken zijn bijzonder traag. Geruchten gaan dat de RPi4 beter zou moeten zijn, dus als je wilt experimenteren met de RPi, gebruik alleen de RPi4 en geen ander model. Maar de enige manier om je probleem op te lossen, is door trial and error. Je moet statistieken verzamelen over je specifieke probleem onder verschillende configuraties. Dit omvat het wisselen van apparatuur en tot aan het veranderen van VPN-aanbieders. Noteer dat trans-Atlantische snelheden extreem traag zijn, dus een goede plek om te beginnen is het testen van snelheid via een Britse site terwijl je in het VK bent om een benchmark te krijgen van de beste prestaties van de setup.

PS: Als onze provider het ondersteunt, gebruik dan UDP als de buitenste verbindingslaag van je VPN en niet TCP. Het getunnelde, interne verkeer zal nog steeds TCP gebruiken, daarom werkt deze strategie.