Ik ben van plan Windows 10 opnieuw te installeren. Is er een manier om de PIA-instellingen op te slaan en te herstellen wanneer ik een nieuw systeem heb?
Ik heb een voorstel dat misschien werkt.
Maak een back-up van de map met programma’s van PIA of waar het ook de instellingen opslaat, bijvoorbeeld: documenten enzovoort…
Installeer je OS opnieuw en installeer PIA op je nieuwe OS, maar start het niet op. (Zodat je de register en drivers hebt geïnstalleerd).
Kopieer en plak de back-up, ervan uitgaande dat het de profielbestandenmap is, in hetzelfde pad op je nieuwe OS.
Start PIA, en log in.
(Als het niet werkt, kun je proberen PIA te openen en in te loggen voordat je de back-ups kopieert en plakt in je nieuwe OS. Maar ik zou de andere manier prefereren).
Laat me weten hoe het gaat.
Groeten.
Weet jij waar de instellingen zijn? Ik kan gemakkelijk C:\Program Files\Private Internet Access back-uppen, maar tegenwoordig worden configs vaak op andere plaatsen opgeslagen.
Niet heel actueel, maar voor toekomstig gebruik (het kan wel veranderen):
C:\Program Files\Private Internet Access\data\settings.json
Probeer de PIA-mappen in program files, documenten, program data, gebruikersappgegevens lokaal en gebruikersappgegevens roaming te back-uppen, indien van toepassing.
Er zouden geen configuratiebestanden elders opgeslagen moeten zijn.
Ik denk dat ik mijn systeem binnenkort zal formatteren, dus dit is nog steeds nuttig voor mij ook, bedankt!
C:\Program Files\Private Internet Access\data\
Heel gaaf, bedankt voor de tip.