Ik heb wireguard draaien en het werkt helemaal goed, maar ik moet altijd handmatig de vpn aan- en uitzetten wanneer ik weg ben en het weer uitzetten wanneer ik thuiskom.
Is er een manier om mijn mac (en mijn android-apparaten) automatisch te laten detecteren wanneer ze niet thuis zijn en een wireguard-tunnel te activeren, en uit te schakelen als ze niet thuis zijn?
Gebruik voor Android de client genaamd WG Tunnel. Het heeft een functie waardoor de tunnel automatisch wordt geactiveerd als je niet op een vertrouwd wifi-netwerk bent dat je hebt gedefinieerd.
Je zou het kunnen doen met ‘Shortcuts’ op Mac (of de complexere Automator). Maak gewoon een automatisering die wifi-netwerk als trigger gebruikt.
Ik heb gisteren net wireguard ingesteld op mijn telefoon en iPad. Hij verbindt automatisch wanneer ik niet thuis ben.
Ga naar de wireguard-app, klik op de verbinding, klik op ‘Bewerken’.
Zet ‘Op aanvraag’ aan voor mobiel en wifi, en sluit je thuiswifi uit.
Lijkt perfect te werken. Ik verlaat het huis, heb toegang tot mijn thuisnetwerk. Helaas kan ik wireguard helemaal niet laten werken op mijn Mac. Het faalt bij de handshake, maar dat lijkt hetzelfde ‘Op aanvraag’ ingesteld te hebben, dus zou hetzelfde moeten werken.
Ja. Gebruik gewoon de officiële app uit de App Store en kijk naar de ‘op aanvraag’ sectie van de configuratie. Maar voor zover ik weet is het alleen ondersteund op Apple-apparaten omdat het deel uitmaakt van VPNKit, het OS-framework dat de app gebruikt om te integreren in het OS. En andere OS’en bieden die functionaliteit niet native aan. Dus je zult het waarschijnlijk niet op Android kunnen doen, tenzij je een alternatieve app vindt die die functie ingebouwd heeft.
Het gewoon altijd aan laten staan? Doe ik niets kwaad mee terwijl je thuis bent?