Ik weet niet zeker of dit mogelijk is, maar kan ik de thuishub in het hoofdhuis hebben en toch communiceren met apparaten in het tweede huis via de site-to-site VPN?
Kan iemand me instructies sturen over hoe ik het moet instellen?
Zoals de meeste Apple-netwerkstuff zal ik vermoedelijk denken dat Homekit gezond gebruik maakt van mDNS/bonjour-advertenties, die normaal alleen worden uitgezonden over het netwerk waarvan ze afkomstig zijn.
Onlangs heeft TP-Link wat mogelijkheden toegevoegd om mDNS te herhalen/reflecteren naar andere VLANs in Omada. Ik weet niet of het via VPNs werkt, maar dat is waarschijnlijk waar je je op moet richten.
Eerlijk gezegd denk ik dat het beter is om de twee huizen als aparte huizen in Homekit in te stellen (je hebt een Apple TV nodig op elke locatie om als hub te functioneren). Homekit maakt het vrij gemakkelijk om tussen verschillende huizen te schakelen binnen de app.
Ik kan bevestigen dat de IGMP-proxy wat je nodig hebt om multicast-services zoals hierboven genoemd, uitstekend werkt. Het staat zeker op gelijke hoogte met pfsense. Geef het een kans.