Always on VPN probleem

Hallo allemaal,

In mijn bedrijf gebruiken we een always on VPN-profiel met het IKEv2-protocol. Het profiel wordt in alle apparaten geïmplementeerd met behulp van een PowerShell-script. We hebben dit VPN-profiel geïmplementeerd bij onze medewerkers op het kantoor in het VK, Zuid-Afrika en Jordanië, maar alleen de medewerkers in Jordanië ondervinden problemen.

Ze krijgen voortdurend verbroken verbindingen tijdens vergaderingen, wanneer apparaten zijn vergrendeld of zelfs willekeurige ontkoppingen op sommige momenten. Om de verbinding te herstellen, moeten ze of WiFi uitschakelen en weer inschakelen of de apparaten opnieuw opstarten.

Na het analyseren van het probleem, ontdekte ik dat dit mogelijk te maken heeft met de energiebeheerinstellingen, dus heb ik de automatische uitschakeling van de WiFi-kaarten uitgeschakeld wanneer het apparaat niet wordt gebruikt, en de ‘System unattended sleep timeout’. Dit hielp veel om het aantal ontkoppingen te verminderen wanneer apparaten worden vergrendeld, maar tijdens gebruik of vergaderingen ondervinden de gebruikers nog steeds ontkoppingen. Ik heb verder gebrainstormd en ontdekt dat ISP’s in Jordanië VPN-verkeer blokkeren. Ik heb elke ISP in Jordanië gebeld en gevraagd of ze ons VPN-IP-adres willen whitelisten, wat ook veel hielp, maar de gebruikers ondervinden nog steeds problemen.

Ik heb echt alles geprobeerd, maar het lijkt niet op te lossen.

Ik begrijp dat het te maken kan hebben met de netwerkconfiguratie van onze gebruikers thuis, maar ze ondervinden het probleem ook op kantoor, en het beïnvloedt niet iedereen. Ikzelf woon in Jordanië, maar heb geen problemen, en andere gebruikers ook niet. Alleen sommige gebruikers hebben last van deze issues.

Elke hulp en advies wordt zeer op prijs gesteld.