Ik speel op de Oceanic-server vanuit Singapore, de ping is 150-200ms, waardoor ik soms tijdens dungeon-sessies plotseling vastloop. Kan er software zijn die dit kan verlagen naar 50-70ms?
Hoi! Heb je deze bronnen al bekeken?
-
WoWHead - De grootste database, dit zou je eerste keuze moeten zijn (vergeet niet om de commentaarsectie te lezen!).
-
Icy Veins - Nieuws en gedetailleerde klassenhandleidingen.
-
WoWNoob Discord - Zelfde gemeenschap, ander platform.
Gelieve de bovenstaande post te rapporteren als deze een van onze >regels< overtreedt. Zo niet, vergeet niet je steun te tonen door te upvoten!
Ik ben een bot en deze actie is automatisch uitgevoerd. Neem contact op met de moderators van deze subreddit als je vragen of zorgen hebt.
De ping bij directe verbinding met de server is 200, en het toevoegen van een extra punt ertussen kan dat verder vergroten. Driehoeksformule
Helaas, fysica zegt nee.
Ping is een maat voor hoe lang een signaal doet over een volledige reis. Op dit moment, wanneer je computer een signaal naar de server stuurt, duurt het 200 milliseconden voordat je een antwoord krijgt. Het toevoegen van een VPN of relais tussen jou en de server maakt die volledige reis alleen maar langer.
Hmmmm oke, want mijn vriend speelt vanuit Japan en hij krijgt een lagere ping als hij VPN gebruikt.
Ik ben geen netwerktechnicus, dus neem wat ik zeg met een korreltje zout. Het klinkt als een routingprobleem. Veel besturingssystemen bieden gratis apps en ingebouwde functies om een “traceroute” uit te voeren, die alle hops toont die je data moet maken om van je computer naar de bestemming te komen. Ik ben benieuwd naar de traceroute van je vriend, zowel met als zonder VPN. Het zou kunnen dat zijn ISP iets vreemds doet met de data, het op de lange route sturen, wie weet… maar onder normale omstandigheden zorgt een VPN alleen voor meer stops, en meer stops helpen de data niet sneller te laten aankomen.