Aanbevelen jullie realme?

Ik ben van plan om een realme telefoon te kopen en het wordt mijn eerste realme. In het verleden heb ik vooral Honor en Samsung gebruikt. Dus na jullie ervaringen met realme, bevelen jullie het aan voor mij?

Bedankt voor je inzending. Als je post niet verschijnt tenzij je ingelogd bent, kan het door onze spamfilters zijn gevangen en handmatig moeten worden goedgekeurd.

De beste manier om dit te controleren is door deze URL te openen in een privé browsesessie.

Join r/Realme Discord voor LIVE discussies over alles wat met Realme te maken heeft!

Ik ben een bot, en deze actie werd automatisch uitgevoerd. Neem contact op met de moderators van deze subreddit als je vragen of zorgen hebt.

Het is wel oke. De specificaties zijn indrukwekkend genoeg voor de prijs. Maar het is eigenlijk het middenkind. Je hebt telefoons met betere specificaties van Poco en Xiaomi (betere chipsets en raw power) maar zij maken fouten met hun telefoons en als je niet voorzichtig bent, zit je na 2 jaar vast aan een rommelbak die je moet vervangen. En dan heb je telefoons zoals Samsung die geen goede specificaties hebben, maar je wel lange tijd goede prestaties geven en je telefoon niet bedonderen voor winst (YET). Realme heeft goede specificaties en de software is mooi, maar je krijgt af en toe bugs die je moet oplossen (zoals dat je telefoon plotseling blijft hangen waar het startscherm opnieuw wordt geladen en je de telefoon niet kunt gebruiken, maar een eenvoudige herstart meestal het probleem oplost). Dus het is een afweging.

Voor context: ik gebruik al een jaar een Realme 9 Pro plus. Ik heb vier jaar een Poco F1 gebruikt, daarvoor een Motorola G4 Plus en daarvoor een Samsung.

realme GT ME gebruiker. vrij goede prijs/kwaliteit
alleen nadeel = niet geweldig batterijleven en vrij slechte camera.

Ze zijn vrij goede telefoons met een degelijke skin erop.

Als Samsung niet enorm hun update-game had verbeterd, zou ik ze meer aanbevelen.

Mijn Realme 6 pro wordt binnenkort drie jaar en ondanks af en toe bugs is alles prima. Het is niet traag, had een geweldig batterijleven, dus zelfs na drie jaar houdt hij het nog behoorlijk goed, en ik loop niet snel vol.

Ik weet niet hoe het met moderne telefoons is, maar het is beter dan mijn Samsung Galaxy S6 en S2 Plus.

Het enige wat ik niet leuk vind is de alarm UI.

Ik heb het over de GT 5G-model:

ROMs bevatten slechts een kleine hoeveelheid rommel. De prestaties zijn uitstekend, de bouwkwaliteit is goed, tenzij je een model hebt met bouwfouten zoals die van mij, die ook aanwezig zijn in andere modellen: een niet-werkende nabijheidssensor. Deze stopt na een paar maanden met werken. Realme ontkent het bestaan hiervan en doet geen terugroepactie.

1. Softwareondersteuning is bijna nul. Als er een bug is, moet je ermee dealen. Ik heb via het officiële Discord-kanaal een ticket geopend voor een bug (of een functie) die automatisch mijn wifi aanzet elke ochtend. Geen feedback na meer dan 30 dagen.
  2. Software-updates gebeuren alleen voor sommige landen. Als je in andere landen woont, moet je of een VPN gebruiken om de update te krijgen of deze handmatig installeren, of het helemaal niet doen.
  3. Cases voor dit merk zijn niet gemakkelijk te vinden, omdat het niet erg populair is.

Mooi hardware maar vreselijke software. Je kunt er niet op vertrouwen.

Ik ben overgestapt van OnePlus naar de RealMe GT. De telefoon leek oke, maar had een paar bugs. Die werden opgelost door updates, maar als ik opnieuw zou mogen kiezen, weet ik wat ik weet, dan had ik misschien voor een ander merk gekozen of bij OnePlus gebleven.

Sommige soorten realme, zoals de realme C-serie, draait op Android, maar de interface lijkt op die van Google Pixel. Dus ik koop die en Xiaomi, maar ik hou sowieso van mijn realme C33.

Ik hou van de realme GT3 240, heel snel. Jammer dat hij geen esim heeft :sad_but_relieved_face:

Ik adviseer geen enkele realme-product omdat ze geen ondersteuning bieden voor mijn pad mini. Het blijft forever op Android 11, geen updates behalve beveiligingspatches! Ik heb net een nieuwe gekocht, een vivo v25 pro 5G. Ik snap het niet, dit toestel werd in een paar tekstsites goed beoordeeld, de telefoon is een p2200 op Shopee van een geautoriseerde Vivo. Ik heb het alleen gekocht omdat ze twee weken geleden zeiden dat ze zouden upgraden naar Android 14, dat voor dat toestel is uitgebracht. Dus een telefoon van 45 dollar uit de Verenigde Staten, ik kan er niet mis mee gaan. Dit is een onnozele telefoon die van kleur verandert als het licht erop valt bij temperatuurverandering, heel vreemd. Maar ik geef er niet om, het is stom, realme, ik heb hem twee jaar geleden op Android 11 gezet, dat is belachelijk. Geniet van wat je koopt, maar voor dat geld ga ik er een van die troepjes proberen, die waarschijnlijk binnen twee dagen uitkomt. Ik heb twee vrienden die er ongeveer tien dagen geleden één hebben gekocht, ze zijn er dol op.