Dus de afgelopen 24 uur heb ik Brave Zoek niet kunnen gebruiken op mijn telefoon (Firefox, Android). Elke zoekopdracht geeft “500 Internal Error”, maar bangs werken wel evenals afbeeldingen, nieuws, video’s, enz. Het is alleen de Alle zoek-tab en alleen op Brave Zoek.
Is er een manier om dit op te lossen? Anders moet ik overstappen op een andere zoekmachine die echt zoekt.
Gebruik je hetzelfde probleem met Brave Zoek via een andere browser op dezelfde netwerkconditie? (Dit kan helpen begrijpen of het probleem browser-gerelateerd is)
Een 500-fout betekent meestal een serverprobleem. Niet veel te doen aan de cliëntzijde in dat geval.
Heb je geprobeerd je uitgangs-IP te wijzigen met een VPN (een positie kiezen die ver van je echte ligt) en opnieuw Brave Zoek proberen om te zien of het probleem te maken heeft met servers van Brave Zoek bij jouw locatie?
Zelfde probleem. Soms gebeurt het willekeurig in Firefox op desktop en op Android. Resultaten verschijnen kort en verdwijnen dan. Als ik in privémodus doe, gebeurt het niet. Geen VPN. Alleen extensies zijn uBlock Origin en een extensie voor het vertalen van webpagina’s naar mijn doel taal, die ik al jaren gebruik.
Soms blijft het dagen zo, en dan wordt het ineens opgelost zonder dat ik iets hoef te doen. Heel vervelend, want ik wil Brave fulltime gebruiken, maar ik moet telkens overschakelen naar een andere zoekmachine wanneer het gebeurt.
Ik heb dit probleem al twee dagen op Firefox voor macOS (M1). Firefox op een Win10 VM (die draait op een Intel-server in hetzelfde netwerk) heeft geen problemen. Een zoekresultaat wordt kort getoond (ikweetniet of het het juiste is) en daarna Error 500.
Firefox herstart, geen verschil.
Ik heb cookies en sitegegevens verwijderd voor brave.com (via instellingen → privacy en beveiliging), geen verschil.
Er zijn geen andere tabbladen open in Firefox die Brave Zoek gebruiken.
Ik dacht dat het kwam omdat Brave mijn standaard zoekmachine is, maar schakelen naar een andere maakte geen verschil bij zoeken via brave.com (dus ook fout 500).
Alle extensies uitgeschakeld (inclusief Brave Zoek), geen verschil.